بروز رسانی وب لاگ

سلام به همه دوستان و همکاران خوبم

تابستان با تمام گرمای طاقت فرسایش تمام شد و ماه مهر ، ماه مهربانی هم فرا رسید. شروع بهار تعلیم و تربیت را به همه دوستان خوبم تبریک می گویم. هدف از راه اندازی وبلاگ این بود که بعد از فارغ التحصیلی دور هم بمانیم اگر چه همه از هم دوریم . در ابتدا وبلاگ  فعال بود البته تنها با سه نویسنده. کاش همان سه نفر می ماندند. آنها هم رفتند. نمی دانم چرا؟ شب های طولانی پاییز فرصتی است که دوباره در این دنیای مجازی دور هم جمع شویم و  تبادل تجارب کنیم. خبری از دوستانمان در لرستان ندارم خدا همیشه حفظ شان کنه که هر وقت اراده کنند می توانند باشند واستعدا هایشان را شکوفاتر کنند. دوستمان شاه محمدی از بس واحد زیادی برای تدریس در دانشگاه های کل قزوین را دارند و دفتر مشاوره هم زده حتی فرصت به روز رسانی وبلاگ خودشان را هم ندارند.هناره هم  که تابستان به دیدارشان رفتم سرحال و شاداب هستند و قصد تدریس در دانشگا های اقلیم کردستان عراق را دارند. البته فعلا در کنار حرفه معلمی ، کلاس موسیقی شان فعال و شاگردان زیادی هم دارند و به شدت جهت درج چاپ مقاله شان با خانم دکتر صادقی در تماسند. آقای کاشیانی هم به شدت رفته لاک کلاس های زبان انگلیسی چون به اقای خان زاده قول شرف داده بود و تابستان هم سفری به بانه داشتند اما پاوه نیامدند. خانم قندی هم مثل همیشه سرشان شلوغه و در پست  هسته ی مشاوره اداره فعالیت دارند وحتی در تهران هم فرصت سر زدن به دانشکده خودمان را ندارند.از آقای احمدی وخانم ها جمالی و احمدی خبری ندارم. خودم هم خدمت تان هستم با زنده کردن وبلاگ و فراخوان دوستان البته منم بیکار ننشسته ام و با هدایت و راهنمایی خانم دکتر حجازی مقاله ام درفصلنامه روان شناسی شماره 70تابستان 93 با سردبیری دکتر اژه ای (http://www.iranapsy.ir/fa/journal/download/category/188-paper704) به چاپ رسید(بچه ها یاد بگیرید!!). جا دارد بدین وسیله از زحمات و تلاش پی گیر خانم دکتر حجازی و دکتر میثم شیرزادی تشکر و سپاس گزاری نمایم و از همه ی مخاطبان خود هم بابت تاخیر فراوان در بروز رسانی وبلاگ مان عذر خواهی می کنم. خدا را برایتان آرزو دارم.

خاطره ای از روانشاد دکتر محمدنقی براهنی

 خرداد سال 1380 روزی همراه با همسرم پس از گشتن در بلندیهای البرز،عصر چهارشنبه به سمت خوابگاه کوی دانشگاه در حرکت بودیم؛در چهار راه امیرآباد و جلال آل احمد متوجه کیف کوچکی شدم که وسط خیابان افتاده و مدارک داخل آن بر اثر عبور ماشین ها پخش شده بود؛مدارک را جمع کردم و دیدم ،اگر خطا نکنم،دو شناسنامه به نام نرمین و شرمین و تعدادی کارت شناسایی و دفترچه بیمه و کارت بیمه خودرو به نام محمدنقی براهنی در آن هست؛از روی نام دختران حدس زدم کرد باشند،چون نام نرمین غالباً کردانه است؛اما فامیلی براهنی که مربوط به تبریز است،مرا مردّد می ساخت؛با خود گفتم شاید سنندجی ها که آسان تر از دیگر سنی ها به شیعیان دختر می دهند این تبریزی را نیز داماد ما کردها کرده اند!عاقبت با 118 تماس گرفتم و شماره محمدنقی براهنی را خواستم؛اپراتور شماره را اعلام کرد و گفت مربوط به شهرک دانشگاه است؛زنگ زدم اما کسی جواب نداد؛حدود ساعت 10 شب دوباره تماس گرفتم،پیرمردی آرام و خونسرد در پاسخ خبر بنده به آرامی گفت:

ادامه نوشته

تسلیت

امروز با خبر شدیم که خانم دکتر حجازی در سوگ پدر خود نشسته اند.این مصیبت بزرگ را به ایشان و خانواده محترمشان تسلیت گفته و برای مرحوم پدر بزرگوارشان در این ماه مغفرت و احسان طلب آمرزش و برای خانم دکترحجازی و بستگانشان صبر فراوان از خداوند سبحان مسئلت می نمائیم. 

زمان تشیع مرحوم پدر خانم حجازی: ساعت 9 صبح روز جمعه4/ مرداد/ 92 از سالن تطهیر(غسلخانه) بهشت زهرا

بزرگترین روان شناس

در حدیث از پیامبر گرامی(ص) نقل شده است که ایشان فرموده اند : دروغ گفتن جز در سه مورد جایز نیست و خداوند دروغ گویان را مورد لعنت خویش قرار داده مگر اینکه از کرده خویش پشیمان گشته و توبه کنند و اما آن سه مورد استثنا که دروغ گفتن جایز است عبارتند از:

1- فرمانده ای که قصد عملیات را به منطقه ای مشخص شده دارد و ازشب قبل از عملیات مکان و منطقه ی دیگری را به زیر دستان  می گوید؟ به نظرتان حکمت این کار چیست؟

2- مرد یا زنی که به خاطر تحکیم و فرونپاشی خانواده و جدای و طلاق و عواقب آن به همسر خود دروغ می گوید. مثلا بین زوجین اختلافی شدید پیش آمده و مرد برای از جلوگیری از عواقب آن روی سخن را به دروغ عوض می کند و به زنش می گوید خیلی جا ها گشت ام و رفته ام اما زنی به بزرگی شما نیافته ام و ...

3- زمانی که بین دوقوم یا دونفر جنگ و دعوای پیش می آید یا با هم قهر هستندو هر کدام از طرفین به شدت عصبانی، شما می توانید پیش هر کدام از آنان رفته و مثلا بگوید طرف شما مشکل را کوچک جلوه داده و  از کار خود پشیمان است(که واقعیت عکس اینه) که باعث فرونشاندن خشم و ریختن آب بر روی آتش بر افروخته شده می شود که در اصلاح قرآنی از آن به عنوان(ذات البین) یاد می شود.

این مطلب را در  به تازگی ازکلاس روان شناسی پیامبر نور و رحمت یاد  گرفته ام و دوست داشتم با دوستان خوبم در وب به اشتراک بگذارم. طاعت  و عبادت همگی مقبول درگاه حق- التماس دعا

پارانویا

پارانویا

اصطلاحی ست که توسط متخصصان سلامت روان برای توصیف سوءظن یا عدم اعتماد بکار برده شده است. سوءظن ساده، پارانویا نیست. انواع پارانویا می تواند به سه دسته تقسیم شود:

1- اختلال شخصیت پارانوئید (سوئظن سرد و گوشه گیر حساسیت)

2- اختلال هذیانی پارانوئید

3- اسکیزوفرنی پارانوئید (روان پریشی)

فرهاد در یک اداره ی بزرگ مشغول به کارست. هنگامیکه دیگر همکاران، ترفیع دریافت می کنند، او احساس می کند رئیس، برنامه ای برای او دارد و هیچگاه ارزشی برایش قائل نیست.

ادامه نوشته

رمضان خوش هاتی

رمضان ماهی است که ابتدایش رحمت، میانه اش مغفرت و پایانش رهایی ازآتش جهنم است.  پیامبر اکرم (ص)

آمدن ماه مبارک رمضان را خدمت تمامی مسلمانان جهان و دوستان خوب وب لاگ تبریک می گویم.

یاد دوستان

سلامی گرم از دیار غرب به همه دوستان همکلاسی. هر بار که وب لاگ را نگاه می کنم منتظر گذاشتن کامنت های همکلاسی های خوبم هستم. اما بجز خانم قندی انگار همه نیستند یا خدای ناکرده از دنیا رفتنه اند!!  خدا نکند و سال های سال به خوبی و خوشی زندگی کنند. راستی  چراحضور در اینترنت را هم به مشغولیات خود اضافه نمی کنید. حیفه این همه درس و دانشگاه و ایده و نظر اما غافل.  بیاید تاملی باشیم تا تکانشی!! خواستم به این وسیله حضور دوستانم عرض ادبی کرده باشم. سعید احمدی دوست خوبمان هفته گذشته سر از پاوه در آورده بود با خانواده محترمشان.  دو روز مهمان دیار خودشان پاوه بود جایتان خالی! اره بلاخره اطلاعاتش لو رفت هم زن داره و هم دو بچه خوشکل و با هوش. به راستی که بسی خوشحال شدیم از حضورشان.  از سعید یاد بگیریم که همدیگر را فراموش نکنیم. البته یک بار تو دانشکده موبایلش را گم کرده بود و اینبار تو مسافرت. عجب!! آفرین آفرین. راستی استاد من یک سوال کوچولو دارم و .... البته تا فراموش نکردم بگویم که ایشان جزو معلمان پذیرفته خارج از کشور هستند و سال آینده آن طرف آب ها. برای ایشان و خانواده محترمشان آرزوی بهترین ها را داریم.

تسلیت

امروز با خبر شدیم که دوست و همکار عزیزمان آقای رضا کاشیانی  با غم و غصه فراوان در سوگ پدر نشسته است. این مصیبت درد ناک را خدمت آقای کاشیانی،خانواده محترمشان و دیگر بستگان تسلیت گفته و آرزوی مغفرت و آمرزش برای آن مرحوم و صبر جزیل برای بستگان وی از درگاه خداوند متعال مسئلت می نمائیم.

قبولی درآزمون اعزام به خارج فرهنگیان

 امروزبا خبر شدیم که آقای سعید احمدی خوش خنده و همیشه متعجب کلاسمان در آزمون اعزام فرهنگیان به خارج از کشور قبول شده است. این موفقیت را به ایشان و خانواده محترمشان تبریک می گوییم. ان شا ا... هر جا خدمت می کنند موفق و پیروز باشند.

ساختن دنیای پاره شده

ساختن دنیای پاره شده

پدر روزنامه می خواند ، اما پسر کوچکش مدام مزاحمش می شد . حوصله ی پدر سر رفت وصفحه ای از روزنامه را –که نقشه ی جهان را نمایش می داد- جدا و قطعه قطعه کرد و به پسرش گفت:
   -"بیا! کاری برایت دارم . یک نقشه ی دنیا به تو می دهم ، ببینم می توانی آن را دقیقا همان طور که هست ، بچینی؟"و دوباره به سراغ روزنامه اش رفت؛ می دانست پسرش تمام روز گرفتار این کار است . اما یک ربع ساعت بعد، پسرک با نقشه ی کامل برگشت.پدر با تعجب پرسید :"مادرت به تو جغرافی یاد داده؟"
پسر جواب داد:"جغرافی دیگر چیست؟ اتفاقا پشت همین صفحه ، تصویری از یک آدم بود. وقتی توانستم آن آدم را دوباره بسازم ، دنیا را هم دوباره ساختم.

توصیه های تربیتی

از "پياژه" (روانشناس بزرگ) مي پرسند كه چه توصيه اي براي پدر و مادرها، معلمان، مربيان داری؟

مي گويد: من توصيه اي براي مربيان ندارم. 

ممکن است تصور شود كه تواضع مي كند مثل بعضي از آقايان كه گاهي مصاحبه كنندگان تلويزيون مي گويند چه پيامي براي جوانان داريد؟ مي گويد: خواهش مي كنم ما كوچكتر از آن هستيم حالا در ضمن يك پيام داريم و مي گويد و ديگر ميكروفون را ول نمي كند. ولي از پياژه سوال مي كنند، مي گويد من توصيه اي ندارم. چگونه مي شود پياژه، كسي كه در چهار سوق علم قرارداد و نظريه اش باعث شد نظامهاي تعليم و تربيتي دنيا دگرگون شود و كتابهاي درسي بر اساس نظريه پياژه دگرگون مي شود حالا مي گويد: "من توصيه اي ندارم".

مي گويند: چرا؟

جواب ميدهد: چون توصيه هاي تربيتي در لحظات آني خلق مي شود. چيزي نيست كه از ديگري كسب شود.

بنابراین اگر مشاوران چيزي مي  گويند، نسخه هاي آشپزي نیستند كه نيم كيلو گوشت چرخ كرده با نيم كيلو سيب زميني رنده كرده البته فلفل و زردچوبه به اندازه كافي، بشود سفره خانواده و آشپزي.

بعضی اوقات يك خانم يا آقايي رد مي شود و از ما می پرسد: آقا اين بچه ما ناخن جوي دارد چه كار كنيم؟ اين بچه ما شب ادراري دارد، لكنت زبان دارد، اين پرخاشگر است يا پيش فعال است چه كنيم و در راهرو از ما نسخه مي خواهد و منتظر است كه من بگويم: خوب، يك دو سه چهار، يادداشت كن و در جيبت بگذار. تلفن 75000 را يادداشت كن و در جيبت بگذار و مشكل حل مي شود.

اينجوري نيست فردي كه اينگونه جواب داد بدانيد يا خودش را سركار گذاشته يا شما را يا علم روانشناسي را.

تست روان شناسی

تست روانشناسی:

آرامش داشته باشید و ساکت بنشینید.

۱- در متن زیر C را پیدا کنید. از مکان نمای موس استفاده نکنید.

OOOOOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOO

OOOOOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOO

OOOOOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOO

OOOOOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOO

OOOOOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOO

OOOOOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOO

OOOOOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOO COOOOOOOOOOOOOOO

OOOOOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOO

OOOOOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOO

OOOOOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOO

OOOOOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOO

2- اگر درمتن بالا C را پیدا کردید، حالا ۶ را پیدا کنید.

۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹ ۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹ ۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹ ۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹

۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹ ۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹ ۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹ ۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹

۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹ ۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹ ۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹ ۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹

۹۹۹۹۶۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹ ۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹ ۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹ ۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹

۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹ ۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹ ۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹ ۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹

۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹ ۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹ ۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹ ۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹

۳- حالا حرف N رابیابید. کمی مشکل‌تر از قسمت‌های بالا می‌باشد.

MMMMMMMMMMMMMMMMMMM MMMMMMMMMMMMMMMM MNMMMM

MMMMMMMMMMMMMMMMMMM MMMMMMMMMMMMMMMM MMMMMM

MMMMMMMMMMMMMMMMMMM MMMMMMMMMMMMMMMM MMMMMM

MMMMMMMMMMMMMMMMMMM MMMMMMMMMMMMMMMM MMMMMM

MMMMMMMMMMMMMMMMMMM MMMMMMMMMMMMMMMM MMMMMM

این یک شوخی نیست.

اگر قادر بودید که این سه تست را پشت سر بگذارید، شما دیگر هیچ وقت نیاز به دکتر اعصاب و روان نخواهید داشت.

مغز شما عملکرد خوبی دارد و ازبیماری آلزایمر در امان خواهید بود.

منبع:http://www.tarbiyati90.blogfa.com/

ثبت نام آزمون دکتری

جهت اطلاع دوستان خوب  وب لاگ معلم ایرانی

ثبت نام آزمون دکترا شروع شد 

زمان از سه شنبه 7 آذر لغایت 12 آذر

بشتابید که دفترچه ها ثبت نام نایاب می شه!

شوخی کردم.به سایت سازمان سنجش مراجعه و مراحل ثبت نام را دنبال کنید

زمان آزمون هم صبح و بعد ظهر 18 اسفند ماه 91

کرسی های دکتری دانشگاه تهران در انتظار نویسندگان  وب لاگ معلم ایرانیست.

عید ایمان و امتحان مبارک

 الهی

نشـانم ده صراط روشنم را          خـودم را بـاورم را بـودنم را
خداوندا من از نسل خلیلم          به قربانگاه می آرم منم را
روز عید قربان ، عید ایمان و امتحان،عید ایثار و احسان،عید قربت و قربان،و عید شکست شیطان... مبارک باد این سرافرازی و پیروزی در امتحان و این پاکی و ریزش گناهان ،مبارک باد. 
بکوشیم در این روز ابراهیم وار نفس را به مسلخ بکشیم و عشق را به معراج بریم،و هر آنکه را که دلش را شکستیم دلش را به دست آریم،هر آنکه را بر او ظلم کردیم ،حقش را بپردازیم،واز هر آنکه از او به بدنامی یاد کردیم حلالیت بطلبیم،شیطان را شکست دهیم و رحمن را راضی نماییم.ابراهیم وار از دلبستگی های دنیایی دست بکشیم و اسماعیل گونه مطیع امر حق تعالی شویم.واگر چنین کردیم مبارک و گوارایمان باد.

دفاع های آقای امرایی و خانم جمالی

خانم زیور جمالی و آقای محمود امرایی با موفقیت در شهریور و مهر  ماه از پایان نامه خودشان دفاع کردند و نمره هر دو نوزده و نیم شده . تبریک می گویم. امیدوارم فراغتی براشان حاصل بشه و بتوانند چکیده پایان نامه خودشان را روی  وب لاگ قرار دهند تا از نتایج کار با ارزششان مطلع شویم. البته با اقای سعید احمدی هم  هر چه تماس گرفتم جواب ندادند که بلاخره بفهمیم دفاع نموده اند یا خیر. باز ههم مثل همیشه و دیر امدن هایش به کلاس و نگاه استادان به احمدی و خنده نیمه جان احمدی. عجب!!

دفاع پنجم- محمود امرایی

شهریور هم رو به اتمام است  و هنوز هیچکدام از بقیه دوستانمان نتوانستند دفاع کنند اما همگی به شدت مشغول و دل نگران و درگیر کار های اداری و تشریفاتی . که به زودی طلسم ان شکسته خواهد شد(از خانم قندی و اقای هناره خبری در دسترس نیست!).از فاصله خرداد 91 تا کنون آقایان باقری، شاه محمدی، و حسنی و خانم احمدی از پایان نامه هایشان با موفقیت دفاع کرده اند و مدارک شان در احکام گارگزینی اعمال شده(چندان رضایت بخش نبوده و ما هم به دنبال مادیاتش هم نبوده ایم. چون علم بهتر از ثروته!!!). اینک مطلع شدیم دومین شیر مرد لرستان اقایمحمود امرایی در تاریخ اول مهر 91 راس ساعت 11 صبح از پایان نامه اشان دفاع می کنند.دوستانی که فرصت دارند جهت روحیه دادن به ایشان و ارزش کارشان در ان جلسه حضور یابند. هم از شیرینی مخصوص لرستان بی نصیب نخواهید شد و هم هم فرم گواهی حضور در جلسه نصیبتان خواهد شد. موفق باشید محمود جان. البته ایشان در دوران تحصیل از لحاظ بیتوته مشکلی نداشتند و در دفاع هم موفق خواهند بود

مسافرت یک هفته ای

دوم شهریور بعد از یک ماه  روزه داری ومهمانی خدا با خانواده به مناطق کرد نشین کردستان و آذربایجان غربی رفتیم. پنج روز کاملش شهر مهاباد بودیم .کاک هیمن خضری آذر را از طریق وب لاگ خانم دکتر حجازی می شناختم و می دانستم که اهل مهاباد است. پر روی کردیم و به خانه شان در 10 کیلومتری مهاباد رفتیم. جایتان خالی سنگ تمام گذاشت. کاک هیمن بسیار مودب و با وقار است و هم اکنون دانشجوی ترم سوم دکترای روان شناسی تربیتی دانشگاه تهران می باشد جا دارد همین جا از طرف خود و خانواده ام از ایشان و خانواده اش تشکر کنیم و برای پدرشان سلامتی وشفای عاجل از خدا خواستارم. مهاباد شهر زیبا و با فرهنگی است حتما سر بزنید.به بانه  نزدیکترین شهر مرزی ایران به عراق ومرکز خرید تمام ایرانیان هم رفتیم. آقای  رضاشاه محمدی گلرخ را هم با خانواده اش در آن جا زیارت کردیم. به هر حال خیلی خوش گذشت جایتان خالی. ناراحت نشوید اینو گفتم که بقیه دوستان از خواب زمستانی بیدار شوند و شهریور ماه  از پایان نامه اشان دفاع کنند. دوستانی که قراره دفاع کنند حتما  یک هفته  زودترخبر بدهند که از طریق وب لاگ اطلاع رسانی شودبرای همه دوستان آرزوی سلامتی  و کامیابی دارم. 

عید فطر

عید رمضان آمد و ماه رمضان رفت               صد شکر که این آمد و صد حیف که آن رفت

«الله اکبر الله اکبر الله اکبر ،لا إله إلا الله،الله اکبر الله اکبر و لله الحمد»


عید سعید فطررا به  همه مسلمانان جهان تبریک و شاد باش می گویم

ماه رمضان

شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِيَ أُنزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ هُدًى لِّلنَّاسِ وَبَيِّنَاتٍ وَالْفُرْقَانِ 

ره مــــه زان  ئــامــان ، ره مــه زان ئــامــان             مـــانگی  موباره ک ره مــه زان ئـامــان
شه معه ن  په ی  ریگه ی تاریکی  زولمات             ره هنوماو  ناجی  په ری  رای  نه جات

ستایش خدایی را که توفیقمان داد تا بار دیگر در عبودتیش را بکوبیم و از رحمت بی کرانش بهره جوییم ، سپاس کردگار هستی را که ما را آفرید نه برای بردگی ، بلکه برای بندگی و بر ما منت نهاد در این ماه پر از خیر و نیکی پرچم پر افتخار کرامتی که به ما عطا شده را بر افرازیم.(و لقد کرمنا بنی ءادم) او که عزتمان داد تا با روزه گرفتن نه تنها زبان بلکه دیگر اعضایمان را از گناهان و ناپاکیها دور نگاه داریم. شکر سزاوار آن خدایی است که پاک شدن و تزکیه را در این ماه مبارک به ما ارزانی بخشید و مهلتی داد تا در مدرسه ی قرآنی این ماهش قلبهای غبار آلود را صیقل داده و ایمان و اقعی را در کردارمان متجلی سازیم و خود را برای روز (یوم لا ینفع مال و لا بنون إلا من أتی الله بقلب سلیم) آماده سازیم .

*  فرا رسیدن ماه مبارک رمضان ، ماه نزول قرآن را بر تمام کاربران گرامی تبریک عرض می نماییم  *

چهارمین دفاع

خانم زهرا احمدی فرهنگی پیشکسوت کلاسمان از استان گرگان به یاری خدا قراره روز چهارشنبه 7- 6-91 راس ساعت 10 صبح از پایان نامه خود دفاع کنند. امیدواریم ایشان هم همچون سه نفر قبلی به خوبی از پایان نامه خویش دفاع کنند. دوستانی که فرصت دارند  جهت تشویش بیشتر ایشان در جلسه دفاع شان شرکت کنند. معلم ایرانی پیشا پیش به ایشان و خانواده محترمشان تبریک گفته و برایشان آرزوی توفیق و سربلندی را دارد. 

تشکر و سپاس

من لم یشکر مخلوق، لم یشکر الخالق

به یاری خداوند متعال دفاع بنده از پایان نامه تمام شد و به قول خانم دکتر حجازی وآقای دکتر خداپناهی ما آزمون های سخت تر و بیشتری را هم پبش رو خواهیم داشت. از  همه  اساتید ارجمندم در دوران تحصیل(دکتر حسینی، دکتر سجادی، دکتر خانزاده، دکتر اژه ای، دکتر صادقی، دکترحجازی و دکتر خداپناهی) اساتید راهنما ، مشاور و داوران پایان نامه ام(دکتر  الهه حجازی، دکتر مسعود غلامعلی لواسانی، دکتر عباس رحیمی نژاد و خانم سهیلا فرتاش)،دوستان همکلاسیم که اسامی همه انها در صفحه اول وب لاگ وجود دارد و دوستانی که در جلسه دفاع این حقیر حضور داشتند و برایم زحمت زیادی کشیدند(خانم ها: قندی و مزارعی و اقایان: شاه محمدی، کاشیانی، شیرزادی و دوستش، و همه کسانی که بودند و اسمشان را نمی دانم) و همپنین کسانی که در این وب لاگ تبریک گفتند و اظهار نظر کرده اندتشکر و سپاسگزارم ان شا ا... که بتوانیم یکرنگ و همدل در کنار هم بمانیم و  برای سایر دوستانم که هنوز دفاع نکرده اند هم آرزوی موفقیت دارم.

دومین دفاع- آقای رضا شاه محمدی گلرخ

سلام

همانطور که می بینیند استارت دفاع ها با دفاع اقای باقری زده شد و نوبت به دوست خوبمان که در طول دوران تحصیل جزوه هایش بفروش و گاهی پیش فروش می شد و با خود و ماشینش یار و همراه همه دوستان بود فرصت را قبل ازمسافرت دکتر اژه ای به خارج را غنیمت شمرد و روز  9 خرداد را برای دفاع تعیین نمودند. از همین الان شیرینی های مخصوص قزوین جهت این دفاعیه به تهران ارسال شده و خودش هم به زودی رهسپار تهران خواهند شد تا به خوبی دفاع کنند.پس هیچ گونه تاخیری جایز نیست و زود بشتابید که صندلی خالی براتان بماند و مجبور نشید سرپایی در جلسه حضور یابید.چون حالا حال ها بحثش تمام نمیشه.  روز های خوب و خوشی برای خودش و خانواده اش ارزومندیم.

پیش بینی نمره

غیر قابل پیش بینی یا نمره 20

تبریک

سلام

بر اساس شنیده های موثق و اخبار رسیده از دانشکده بلاخره دوستمان مهرداد باقری سینه سپر کرد و به عنوان اولین نفر از جمعمان از پایان نامه خویش به خوبی دفاع نمودند.آرزوی سعادت ، خوشبختی و بهترین ها را در زندگی برای خودشان و خانواده اشان داریم. دست مریزاد آقای باقری گل اما مواظب باشی امشب که با خیال راحت می خوابی پنجره های خانه (نه باشگاه!!!!) را به رویت باز نکنند که مجبور بشی به خاطر سرماخوردگی یک هفته ای خانه نشین شوی. همیشه زنده باشی. امیدواریم بقیه دوستانمان هم با خیالی آسوده از پایان نامه خودشان دفاع کنند.

اولین دفاع

سلام دوستان خوبم

آقای باقری همونی که واسطه کار های خیری می شد که در متون تخصصی و آمار بچه ها پیشرفت خوبی داشته باشند و اساتید برایمان پدری و مادر کنند!! قراره انشا ا... به یار خداوند متعال فردا یعنی اول خرداد ساعت 10 صبح(نه شش صبح!!!) از پایان نامه خود دفاع کنند. برایشان آرزوی موفقیت و خوشبختی را داریم حیف که بنده متاسفانه نمی تونم در جلسه دفاعیه حضور داشته باشم اما هر کی دوست دارد بره و  در جلسه دفاع ایشان شرکت کنه  وهر چی شیرینی  و سوقات مخصوص لرستانه بخوره. نوش جانتان

پیش بینی نمره ایشان: 20.75 تمام

تبریک هفته مقام معلم

پیشا پیش هفته بزرگداشت  مقام معلم را خدمت تمام دوستانم از گلستان و کرمان و یزد و مشهد گرفته تا لرستان و ارومیه و قزوین و کرمانشاه(همه  ورودی های 89) و تمام معلمان این مرزوبوم که صادقانه در راه تعلیم و تربیت دانش آموزان گام بر می دارند تبریک و شاد باش می گویم.

جمع‌بندی و نتیجه‌گیری از کتاب قورباغه را قورت بده - قسمت اول

در اینجا خلاصه‌ای از بیست و یک روش فوق‌العاده برای غلبه بر تنبلی و انجام کار بیشتر در زمان کمتر را که چکیده فصل‌های کتاب است میخوانید. این اصول و قواعد را مدام مرور کنید تا عمیقاً در ذهن و عمل‌تان ریشه بدواند و در نتیجه موفقیت آینده‌تان تضمین شود:

ادامه نوشته

جلسه حضوری دوم انجمن دانش آموختگان

سلام به همکاران فرهنگی و دانشجویان و فارغ التحصیلان ارشد روان شناسی تربیتی دانشگاه تهران

به اطلاع می رساند که جلسه حضوری انجمن دانش آموختگان روان شناسی تربیتی روز 23 فروردین راس ساعت 1 بعد ظهر در دفتر خانم دکتر حجازی تشکیل می گردد. حضور همه فارغ التحصیلان روان شناسی تربیتی سبب تعامل و همفکری بیشتر برای داشتن یک انجمن پویا خواهد شد. خواهشمند است راس ساعت مذکور در جلسه حضور داشته باشید  و اطلاع رسانی لازم نیزبه عمل آورید.

تبریک سال نو


سلام به همه دوستان وبلاگ
آغاز سال نو و رویش دوباره طبیعت را به همه دوستداران علم و دانش و به همه انسان های که تصمیم به نو شدن  و تغییر را دارند تبریک می گوییم . انشا ا... سالی پر از خیر و برکت و صفا و همدلی و صمیمیت برای همه انسان ها باشد.  ان شا ا...

معرفی پایگاه انجمن دانش آموختگان روان شناسی تربیتی دانشگاه تهران

مأموریت های پایگاه انجمن دانش آموختگان روان شناسی تربیتی دانشگاه:

۱- برگزاری جلسات بحث و بررسی مجازی در مورد تشکیل انجمن، تعیین هیأت مؤسس، برگزاری انتخابات، تعیین مواد اساسنامه و پیگیری برنامه ها.

۲- اطلاع رسانی در مورد جلسات حضوری و اخبار تشکیل انجمن.

۳- ایجاد محیط صمیمی و پویا جهت همکاری در عملی ساختن ایده ها و اندیشه های اعضاء.

+ ملاحظات:

از آنجایی که تنها راه دسترسی به کلیه ی دانش آموختگان و دانشجویان این رشته "اینترنت" است و به منظور برقراری عدالت در تشکیل انجمن و در نظر گرفتن ایده ها و نظرات تمام دانش آموختگان یا دانشجویان:

۱- عضویت در انجمن تنها از طریق این پایگاه امکان پذیر است. نام و نام خانوادگی اعضاء و وضعیت تحصیلی، باید در پروفایل آنان مشخص باشد و از یک جیمیل معتبر به منظور عضویت در انجمن و شرکت در نظرسنجی ها و بحث ها استفاده شود. ضمن اینکه هر فرد تنها می تواند یک پروفایل داشته باشد.

۲- پست های این پایگاه خصوصی می باشد و تنها کسانی که پایگاه را به حلقه های پلاس خود اضافه کرده باشند، قادر به دیدن بحث ها و شرکت در آن هستند. بدیهی است که پروفایل افرادی که دانش آموخته یا دانشجوی این رشته از دانشگاه تهران نیستند تأیید نخواهد شد.

۳- از آنجا که نظر سنجی ها با ارسال دعوت از طریق ایمیل و بخش داکیومنت گوگل امکانپذیر است؛ هیچ کس نمی تواند بدون دعوت از طریق ایمیل در نظرسنجی شرکت کرده و یا دو بار در یک نظر سنجی رأی دهد. به عبارت دیگر، هر نفر فقط یکبار حق شرکت در نظرسنجی را دارد و کسانی که عضو این پایگاه نیستند نمی توانند بصورت مجازی در نظرسنجی ها شرکت کنند.

4- از هیچ کسی برای پیوستن به این پایگاه دعوت نخواهد شد و مسئولیت عدم عضویت در این پایگاه با خود فرد است و حق هیچ گونه اعتراضی وجود ندارد. با تشکیل پایگاه مجازی تا حد امکان خواسته ایم که عدالت به ویژه برای دوستان حاضر در شهرستان رعایت گردد. چنانچه به هر دلیلی به عضویت پایگاه در نیایید و یا فعالیت نکنید، تمام مسئولیت ها با خود شماست.

چگونه در این پایگاه عضو شوم؟

تنها با داشتن یک آدرس جیمیل می توانید در این پایگاه عضو شوید.

۱- اگر جیمیل ندارید، از اینجا یک اکانت جیمیل بسازید. سپس به آن وارد شده و از قسمت سمت چپ نوار سیاه رنگ بالای صفحه، بر روی You+ کلیک کنید. فرم کوتاهی را در چند ثانیه، پر کنید و با استفاده از پسورد جیمیل خود وارد محیط گوگل پلاس شوید.

۲- چنانچه جیمیل دارید، می توانید از طریق روش بالا وارد گوگل پلاس شوید و یا اینکه به این آدرس مراجعه کنید. شناسه کاربری و پسورد شما همان شناسه و پسورد جیمیل تان است.

۳- پس از آنکه عضو گوگل پلاس شدید، بر روی چرخ دنده ی واقع در نوار مشکی رنگ بالای صفحه کلیک کرده، قسمت تنطیمات گوگل پلاس را انتخاب کنید. به بخش language بروید و زبان را به persian-فارسی تغییر بدهید. این کار سبب می گردد که به راحتی بتوانید از گوگل پلاس بدون نیاز به آموزش خاصی استفاده کنید.

۴- سپس ضمن تکمیل نمایه خود (اطلاعات مورد نیاز گفته شده را صحیح وارد نمایید)، به اینجا مراجعه کرده و از دکمه ی قرمز افزودن به حلقه ها، پایگاه انجمن را به حلقه های خود اضافه کنید.

 توجه: انجام کلیه ی گام های 4 گانه فوق در کمتر از 30 دقیقه امکان پذیر است.

سپس به منظور آموزش کامل در مورد نحوه استفاده از گوگل پلاس به اینجا مراجعه کنید.


منبع: وبلاگ لحظه های کوچک من تا ستاره

فعالیت دوباره

دوستان و همراهان خوب وبلاگ ایرانی سلام

وبلاگ معلم ایرانی کم کم یک ماهه میشه  671 نفر تا کنون از وبلاگ دیدن کرده اند و ما را مورد لطف و محبت های همیشگی خویش قرار داده اند. سعی کرده ایم در کنار ارائه مطالب به نظرات مخاطبین خود توجه کنیم.  چون حفظ ماندنمان در معلم ایرانی ((ما بودنمان)) هست. نظرات مفید و ارزنده همه  همراهان از جمله استادمان دکتر حجازی را ارج می نهیم و به عنوان تجربه ای مفید و بسیار ارزنده به حافظه می سپاریم(به قول خانم شیما امینی استاد با گفتن یک جمله مشکل گشایی همه مشکلاتمان می شود) . ممنون استاد خوبمان کاش زودتر می گفتی! نقد علمی آری اما اخلاقی  اصلا جایز نیست و گفته حضرت علی (ع)  که فرمو دند: (( من علمنی حرفا فقد صیرنی عبدا)) را  نبایدفراموش کنیم. ما هستیم و به یاری هم به رشد معلم ایرانی کمک  می کنیم.